מבחן דואר נכנס – הסבר כללי
דואר נכנס הוא כלי הערכת מנהלים המשמש חברות על מנת לאמוד את מידת הביצועים של מועמדים במשימות הקשורות לעבודה בפרק זמן קצוב.
מאפייני מבחן דואר נכנס דומים במכוני המיון השונים, לעיתים הנושא נתפר בהתאם לבקשת החברה הממיינת.
מיומנויות ותכונות אופייניות המוערכות הן:
לפני שמתחילים–
יכולים להציג לך נתוני רקע על הזהות שלך כבעל תפקיד ועל הארגון שבו אתה מועסק (מבנה,היקף פעילות, רשימת בעלי תפקידים, מטרות, ערכים ארגוניים, מתחרים…)
מיילים אופייניים–
תפוקה מצופה-
מה נמדד –
איך הערכה שלנו תעזור לכם להיות מוכנים למבחן “דואר נכנס”?
בנינו עבורכם ערכה הכוללת 3 תרגילי “דואר נכנס” שונים, הנהוגים במכוני המיון לתפקיד מנכ”ל/תפקיד בכיר, ולמנהלים זוטרים.
הם יוצגו בפורמט של מיילים, תזכורות, דו”חות, מובאות מדפי אינטרנט.
קרא בעיון את כל הנושאים, ובצע עבור כל אחד מהם את הדברים הבאים:
התרגילים נועדו לבחון את יכולתך לקבל החלטות, לפתור בעיות, לתכנן, לנהל באופן מושכל את המידע המובא בפניך ולעשות שימוש אפקטיבי בזמן ובמשאבים העומדים לרשותך.
בסוף כל תרגיל “דואר נכנס” יש הסבר של כל אחד מהאירועים על פי הנדרש (תעדוף, שיקולים, דרך פעולה) ובנוסף ניתוח תמציתי של מצב הארגון, חולשות, חוזקות ומה מצופה ממכם כמנהלים להבין על מצב הארגון.
את הניתוח וההסברים רשם פסיכולוג תעסוקתי/ארגוני כפי שמכון המיון מצפה לראות.